Un poem de Horia Gârbea, declamat chiar de el

Poetul Horia Gârbea – care mărturisește  pe blogul lui că a publicat ”numeroase volume de inginerie și literatură ” – nu e doar un inginer (doctor!) rătăcit printre literați, ci și un adevărat actor, atunci când își prezintă propriile poeme. Talentul ăsta decurge, poate, din activitatea sa de dramaturg și scenarist de televiziune, așa că e un adevărat spectacol să-l vezi recitându-și poeziile.

Nu știam treaba asta până nu l-am văzut în plină desfășurare la Petrila, unde venise împreună cu Comitetul Director al Uniunii Scriitorilor, și a fost o reală surpriză pentru mine să-l văd și să-l ascult. La puțină vreme după aceea m-am nimerit în București pe când maestrul prezenta câteva sonete de Shakespeare în traducere proprie, dar n-am reușit să ajung, așa că nu pot decât să-mi închipui ce am ratat.

La Petrila, Horia Gârbea a povestit și o întâmplare inedită cu Ion Dezideriu Sârbu, pe care o s-o vedeți altădată, și ne-a declamat un poem pe care vă invit să-l ascultați și vedeți în minutele următoare. Nu mă interesează scandalurile mioritice legate de numirea sa la ICR, nici invidiile cu care alți intelectuali perorează împotriva sa. Mă bucur că am putut asculta poemul ăsta, în rostirea autorului, și că îl pot da mai departe.

Un gând despre &8222;Un poem de Horia Gârbea, declamat chiar de el&8221;

Lasă un răspuns

