Hai la nuntă, neamule!

Duminica trecută am fost la nuntă – tot pentru filmare, desigur – numai că de data asta   n-a fost vorba de o nuntă cu dar, ci de una îndar. Nici că se putea un cadou mai potrivit din partea Teatrului Dramatic I. D. Sîrbu din Petroșani, decât premiera cu Nunta lui Figaro, o comedie clasică, în regia maestrului Alexandru Dabija, care a reușit să aducă în zilele noastre un text de la 1700, ajutat și de scenografia semnată de Ioana Pascha. O piesă veselă, de la care pleci zâmbind, că tot e atâta paranghelie în jurul nostru, vorba regizorului venit la Petroșani să ne facă să râdem.

Mă așteptam ca Alexandru Dabija – regizor cu un palmares impresionant, care a pus în scenă de la Shakespearea și Moliere până la Cehov și Ionesco – să fie…cum să zic, mai rezervat când e vorba de un reporter obraznic ce dă buzna în culise și pe scenă cu un ditamai steadycam (operat, se știe, de Cornel – mulțam fain). Ei bine, n-a fost deloc, dar deloc așa, și interviul pe care maestrul a binevoit să mi-l acorde a fost o discuție amicală, foarte plăcută, care a avut loc pe un pat din capătul scenei, de altfel confortabil. De fapt, Alexandru Dabija a fost atât de amabil încât pun pariu că dacă i-aș fi zis că vreau să filmez piesa integral, ar fi jucat un spectacol doar pentru camere. Îi mulțumesc încă odată, public, pentru condescendență.

Ce-a filmat Cornel, ce-au jucat actorii și cum sună muzica semnată de Ada Milea, în reportajul de mai jos.

3 gânduri despre &8222;Hai la nuntă, neamule!&8221;

  1. Critica de serviciu – GENIAL! De 2 ori se joaca?
    Dar in revistele de specialitate apare ceva? Raspuns : NU!
    fabrica de bani

  2. @nowhere man: începe cu ce începe – pentru că într-un spectacol fiecare membru al echipei e important (cred eu). Despre revistele de specialitate nu știu, dar la premieră am stat lângă un nene care, după notițele pe care și le lua tot timpul, părea să fie critic de meserie (nu de serviciu). Merg la toate spectacolele teatrului din Petroșani de vreo 10 ani, dar n-am pretenția că pot face cronică, pur și simplu scriu ce-mi place sau nu. Mă bucur că ai apreciat imaginea – Cornel e de vină, o să-i transmit!

Lasă un răspuns

