Ilie Stepan & Horia Crișovan

La fel ca mai toți musafirii lui Ion Barbu, și Ilie Stepan a trecut de mai multe ori prin Petrila, și am avut ocazia să-l cunosc și dincolo de scena mică și strâmtă, dar atât de primitoare, din curtea care a găzduit Omul Rău.

O să-l vedeți mai jos împreună cu Horia Crișovan, unul dintre colaboratorii săi apropiați și un chitarist excepțional, care cântă într-o mulțime de proiecte  și pe care împătimiții jazz-ului l-au putut asculta la Gărâna de câteva ori.

Pe Stepan l-am ascultat pentru prima dată nu cu ProMusica (spre rușinea mea) ci cu discul Sensul Vieții, pe care bunul meu prieten Claudiu m-i l-a adus pe când eram soldat la Caransebeș. Am descoperit un muzician complex, sensibil și expresiv, iar în concertele de la Petrila aveam să văd live (și unplugged, parcă) tehnica desăvârșită cu care face corzile chitarei să vibreze.

Să-l asculți pe Stepan e ca și când te trezești după ce-ai visat că zbori, și ți-e dor de ceva de care ai uitat, dar care ți-a rămas în suflet. Dacă nu mă credeți, ascultați-i discul Undeva în Europa, care e o stare de spirit pusă pe muzică, și o să-mi dați dreptate. Mă emoționează de fiecare dată Câmpul cu maci (o piesă pe care o puteți asculta și în montajul următor), iar Piatra Scrisă e ceva ce nu se poate povesti, ci e audiție obligatorie pentru orice iubitor de muzică.

De-aia vă zic să vă luați o cană mare cu cafea, să dați volumul mai tare și să vă bucurați de chitările celor doi maeștri, cu un bonus la sfârșit, care nu e altceva decât o interpretare extraordinară a unei piese celebre, care sună mult mai fain, după mine, în varianta Stepan.

Un gând despre &8222;Ilie Stepan & Horia Crișovan&8221;

Lasă un răspuns

