Maria Răducanu

Despre femeia asta nu se poate povesti; trebuie să o asculți și să o vezi pe scenă ca să-ți dai seama cu cine ai de-a face și eu, care am ascultat-o și văzut-o de câteva ori, pot să garantez, cu modesta mea pricepere, că Maria e un muzician adevărat.

La Petrila am ascultat-o cu cântece de o sfîșietoare tristețe, alături de chitaristul Maxim Belciug, și tot aici a cântat folclor transpus în jazz, așa cum o să vedeți mai jos, ori a dialogat cu cântecul din frunză al lui Nucu Pandrea, și de fiecare dată m-am minunat cum poate femeia asta delicată, diafană aproape, cu ochii pe jumătate închiși, să își pună atât de bine sufletul pe note.

În fragmentul de mai jos, Maria cântă cu Pedro Negrescu la contrabas, dar vă previn că, atunci când găsesc timp pentru montaj, urmează o înregistrare din concert cu piese una și una, auzite și consemnate în Petrila lui Ion Barbu, care-i altă Petrilă decât aia în care umblu în fiecare zi…

Un gând despre &8222;Maria Răducanu&8221;

Lasă un răspuns

