mircea andraș

Mircea e unul dintre oamenii care, din subiecte de reportaj, mi-au devenit prieteni. Din păcate pentru noi, anul trecut ne-a lăsat mai triști, așa că surpriza mea a fost cu atât mai mare când l-am găsit pe înregistrările de acum cinci ani.

Despre Mircea ar fi multe de spus, dar aici aș vrea să vi-l arăt în calitate de epigramist, și pe cuvânt că era unul dintre cei mai prolifici autori ai acestui gen. Nu era vernisaj, lansare de carte sau ședință de cenaclu la care Mircea să nu ne facă să râdem cu câteva catrene compuse pe loc. Am și-acum pe undeva două cartoane recuperate de la cartușele de țigări Wincester pe care mi-a scris vreo 10 epigrame cu dedicație, dar prietenul meu era mult mai mult decât un bun umorist. Aborda cu o dexteritate de invidiat poezia, teatrul sau chiar pictura, și pentru mine a fost unul dintre personajele cheie ale boemei  locale, un om de la care am avut multe de învățat.

La cum îl știu eu pe Mircea, sunt sigur că nu i-ar plăcea să îl evoc cu tristețe, așa că epigramele pe care le rostește în înregistrarea din 2006 sunt cele mai potrivite ca să ni-l amintim cu un zâmbet.

Lasă un răspuns

