cum se vede mediterana de la castelul santa barbara

Cetatea Santa Barbara – căreia spaniolii îi zic castel – domină orașul Alicante de prin secolul nouă, și e musai de văzut, măcar pentru panorama extraordinară asupra mării, dacă nu pentru a admira fortificațiile și turnurile care par abia lăsate în urmă de maurii care-au trecut pe aici.

E simplu de ajuns la castel: pentru leneșii de un chintal ca mine, primăria a construit în munte un lift (exact, un lift ca ăla de bloc, numa’ că ăsta e mai mare și nu se blochează) cu care m-am dat gratis. Cei care preferă stilul clasic pot s-o ia cătinel pe niște scări; le-am căutat o grămadă, într-un avânt sportiv inexplicabil, dar un localnic pe care l-am întrebat de ele m-a măsurat din priviri și mi-a zis că nu mi le recomandă, așa că am luat liftul. V-am zis că e gratis, nu?

De sus se vede portul și marea ca în ilustratele pentru turiști – pe care, apropo, le găsiți la un chioșc în curtea cetății. Turistul însetat mai are la dispoziție un restaurant cu panoramă ca la Teleenciclopedia (n-am intrat să văd de prețuri, dar oricum merită experiența, dacă ești în zi de salariu) și o grămadă de ziduri, turnuri și porți la care să caște gura, evident, gratis. Am făcut la poze până mi-am golit bateria, mai ales că era spre seară și lumina numai bună, și ce-a rămas după o foarte drastică selecție se vede mai jos.

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

