alicante: orașul

Cum lumea asta-i relativ mică, iaca am ajuns și io, țăranul de Petrila, în patria lui Don Quijote, deși un pic mai departe de Mancha.  După propoziția asta m-am ridicat în picioare ca să mulțumesc Uniunii Europene, ONG-urilor care au facilitat toată treaba și serviciului meu cu șefi înțelegători pentru stagiul de la Alicante, un minunat oraș din Valencia, așezat pe malul mării, de-ți era mai mare dragul să umbli prin el, cu toate că io m-am deplasat cu treburi jurnalistice  precise, nu în scopuri turistice, deci să n-avem vorbe, da?

N-așaaaa. Cum ziceam, Alicante e un oraș numai bun să te muți în el sau pe lângă el dacă apuci pensia, și te poți pierde liniștit printre străinii de alte 22 de naționalități care conviețuiesc cu spaniolii în această urbe cosmopolită. Mediterană, plajă, hamon, cerveza, yahturi la greu, muzee unu’ și unu’, o ditamai universitatea…să vă mai zic sau v-am convins deja?

Ce mi-a plăcut mie la orașul ăsta – și la primul contact cu Peninsula Iberică – a fost amestecul eterogen de arhitectură modernă și clădiri vechi: case micuțe, cu etaj, străduțe pietruite ori scări împodobite cu faianță conviețuiau fără un contrast evident cu blocurile înalte (n-am văzut să semene prea multe, de parcă ar fi fost concurs între arhitecți) ori cu fațadele din sticlă. În rest, cârciumi de toate felurile și naționalitățile, numa’ bani să fie!

Azi vă arăt niște poze (multe, ce-i drept) din oraș. Zilele viitoare o să revin cu alte chestii demne de interes, cum ar fi castelul Santa Barbara sau portul turistic, asta dacă aveți un yaht fără garaj 🙂

Fotografiile – de amator, deci să nu v-aud cu comentarii, da? – sunt făcute, ca de obicei, cu un Nikon D50, pentru care-i mulțumesc veșnic lu’ frate-meo Cornel. Cele mai multe au fost făcute cu un obiectiv 18-70, dar, mulțumită prietenei Vio, am tras și cu un 24-120, plus un 70-300. Mulțam fain!

Această prezentare necesită JavaScript.

3 gânduri despre &8222;alicante: orașul&8221;

  1. rules rules rules, de trei ori rules!!! da…multa alergatura, dar vorba aia ‘valio la pena!!” foarte dragute pozele….uitandu-ma in urma, pare ireal 🙂 ma bucur ca te-am/v-am cunoscut!!! 🙂

    besos y abrazos!!!

Lasă un răspuns

