vânzătorul de kilometri & vânzătorul de poziții

Pe Mihai Barbu îl ştiam de ceva vreme, că doar Petrila e un oraş mic, deşi el stă mai mult în Bucureşti, unde e fotograf profesionist. De câteva ori l-am văzut călare pe o motocicletă mare şi albă, cu care venea din Capitală peste munți, dar nu mi-ar fi trecut prin cap unde plănuia să plece de unul singur, pe astea două roţi ale lui. Nici n-aş fi aflat la timp, dacă nu mi-ar fi zis unchi-su’ că Mişu e pe ultima sută de metri cu pregătirile pentru o călătorie solitară în ţara lui Ginghis Han. Într-un moment de neatenţie, l-am păcălit pe Mihai Barbu să-mi povestească şi mie despre aventura asta, pentru, că am uitat să vă spun, pe cât e de talentat la fotografie, pe atât e de modest, și-am aflat că omul nu numai că pleca singur cale de 20.000 și mai bine de kilometri, dar mai și vânduse kilometri ăștia norocoșilor care aflaseră la timp de afacere și care au putut astfel să fie părtași la marea aventură.

Neobișnuita idee de finanțare a acestei insolite călătorii a fost lansată în premieră pe forumul motociclism.ro și e o lecţie de marketing bună de predat la facultate, pentru că drumul lung de 21.000 de kilometri a fost împărţit în bucăţi de câte 500, scoase la vânzare pentru 10 cenţi pe kilometru. Ce primeşti de banii ăştia ? Mişu scria aşa: Impreuna cu acesti kilometri, cel care ii va lua va primi si povestea lor, poveste care va fi scrisa pentru el. Pentru el vor fi si fotografiile din partea aceea de drum. Tot pentru el va fi si sticker-ul cu numele lui, care se va afla pe parbrizul meu si ma va insoti in toata calatoria, la fel cum tot pentru el va fi si piatra culeasa de acolo si adusa acasa. Lumea e o scena, si eu m-am gasit jucand rolul de comerciant calare. Dau kilometri de sub motocicleta imbracati in cuvinte si lumina de dincolo de viziera in imagini. Cam asta e ce am eu pe stoc. Am niste vise cu potential de naratiune si imagine, cam toate masurile.

De-atunci a trecut ceva vreme, Mișu s-a întors, iar blogul pe care și-a povestit pas cu pas drumul a ținut în fața monitoarelor peste 40.000 de vizitatori unici, ba chiar a devenit o carte – și dacă nu mă-nșel prea tare e singurul blog ajuns între coperțile unui volum. Evident, cartea a fost lansată și la Petrila, mai exact în Colonia Literară Petrila, și nu oricum, ci în prezența distinsului său tată, artistul Ion Barbu, care a scos pe masă, în premieră mondială, o Kamasutra pentru intelectuali, sugestiv intitulată 69, pusă în versuri de Șerban Foarță și ilustrată cu inconfundabilul său stil. Am consemnat astfel prima lansare de carte în familie la Petrila, și cine știe ce mai urmează…

Ca orice întâmplare petrecută în casa lui Ion Dezideriu Sîrbu, atât de vie de-o vreme-ncoace, și asta de-acum s-a lăsat cu surprize, mai ales pentru Laura Albulescu, redactor șef al Editurii Art, proaspăt înfrățită cu CLP. Dacă aveți răbdare să vedeți filmul sau pozele o să vă dați seama ce și cum a fost. Dacă nu, nu.

Această prezentare necesită JavaScript.

Revenind la cartea lui Mihai, aș spune că ce m-a mirat de la început la el a fost modestia cu care vorbește despre isprava asta cu Mongolia. Trecând peste faptul că scriitura sa a fost o surpriză uriașă pentru mine, ca și pentru mulți dintre cei care-l cunoșteau în calitate de fotograf, Mihai zice că el a plecat pur și simplu să se plimbe cu motocicleta, numai că a ajuns puțin mai departe, atâta tot. Merită să-i citiți cartea, măcar ca să aflați prin câte poate trece un om și motorul lui pe drumurile spre stepa mongolă, ca să nu mai zic de fotografiile extraordinare care-ți arată ba iurte, ba munți înzăpeziți, ba o fostă mare, acum secată, sub lumina stelelor. Puteți asculta interviul cu Mihai sâmbăta asta, de la ora 15, la Care Mai De Care.

Cât despre cartea lui Ion Barbu & Șerban Foarță, pe asta chiar trebuie să o vedeți, pentru că nu-i de povestit. Singurul meu regret e că poetul n-a putut fi prezent la Petrila, dar chiar și așa lansarea cărții a fost plină de umor. Cine știe, poate la ediția a doua scrie ceva Emil Brumaru, și-atunci sigur ne întâlnim din nou…

14 gânduri despre &8222;vânzătorul de kilometri & vânzătorul de poziții&8221;

    • Ar trebui să ne zică Mișu dacă a lăsat-o acolo pe bune sau a plimbat-o pe motor până acasă…

  1. daaaa.Păcat că nu am fost, pentru mine;pentru toţi ceilalţi a fost foarte bine.A fost o promisiune pe care am făcut-o în februarie şi cu toate că am încercat să modific mersul, nu s-a putut. Asta e, încă o confirmare pentru mine că ceea ce trebuie să se întîmple se întîmplă.Înevitabil.Nu ştiu dacă e general valabil.Oricum mulţumesc mult,aş fi fost de neconsolat fără aceste imagini….

    • Mă bucur că imaginile astea v-au facut sa va simțiți aproape de Petrila. Cât despre eveniment în sine, doar știți cam care-i atmosfera la evenimentele marca Barbu…Pot doar să vă zic că motorul lui Mișu a fost vedeta serii pentru copiii de pe stradă, care se înghesuiau la pozat.

  2. precum spuneam, au avut loc în lipsă fiind…da….o să mai fie;neidentice, unice prin originalitate.Irepetabile prin spontaneitate…Vă aşteptăm …

  3. Eu tot vreau sa-ti multumesc. De data asta fara comentarii. Da???????????
    Daca nu te poti abtine………….te ascult.

Lasă un răspuns

