Zece motive pentru care aș vrea să fiu japonez

Când am citit prima oară Shogun-ul lui James Clavell, prin clasa a opta, îmi doream să mă fac japonez când mă fac  mare. Am mai crescut un pic și-am aflat de la Eiji Yoshikawa povestea lui Musahi, iar asta m-a făcut să iubesc și mai tare lumea asta îndepărtată și misterioasă, care-i acum atât de greu încercată.

De câteva zile încoace asist neputincios, ca toată lumea, la teribila tragedie a poporului nipon, și în ciuda imaginilor cutremurătoare pe care le văd la știri, îmi doresc în continuare să fiu japonez, chiar dacă bieții oameni din Țara Soarelui Răsare sunt ba zguduiți de cutremure, ba luați de tsunami, ba iradiați de Fukushima.

Sunt multe lucrurile minunate pe care cultura japoneză le-a dat lumii de-a lungul timpului. Eu am ales zece motive strict personale care mă fac, în continuare, să-mi doresc să mă fac japonez, când mă fac mare – dacă mă mai fac.

Iată-le:

–         pentru Bushido, hiragana, kanji, samurai și katana

–         pentru Ceremonia Ceaiului

–         pentru muntele Fuji

–         pentru florile de cireș

–         pentru muzica lui Kitaro

–         pentru Sony și Nikon

–         pentru că japonezii au încredere în autoritățile lor

–         pentru că autoritățile lor au încredere în japonezi

–         pentru că ei au un Împărat, iar noi suntem conduși de un păcălici

–         pentru că în Japonia Boc și-ar fi făcut seppuku de mult.

4 gânduri despre &8222;Zece motive pentru care aș vrea să fiu japonez&8221;

  1. DAA 😀 nice. as vrea sa vizitez Japonia, dar acum cu problema aia nasoala cu radiatiile … 😦
    As mai adauga eu cateva motive: pt ikebana, pt anime-uri si pt J-pop/J-rock 🙂

Lasă un răspuns

